L’Escola Cristiana aposta pel lideratge pedagògic

En el context de l’Escola Cristiana entenem que urgeix una reflexió profunda per tal d’impulsar un procés de transformació i millora per a l’adaptació de l’educació i la seva praxis a les característiques de la societat del segle XXI.

És evident que qualsevol esforç cooperatiu de tots els membres de la comunitat educativa haurà de ser respectuós amb la gran diversitat existent en el nostre context, però que al mateix temps, haurà d’aprofitar al màxim les sinergies entre les diferents polítiques i pràctiques educatives dels centres i haurà d’exigir, entre d’altres, la contribució de tots al seu creixement social i educatiu, a fomentar les transicions ecològica i digital i a reforçar la comunicació i la difusió del avenços que és vagin assolint.

Per tal d’estructurar la nostra proposta hem generat sis grans espais conceptual, on han participat 314 persones,  que cal activar (palanques) i que ens serviran de guia sistemàtica per abordar tots els elements que considerem essencials en la definició del nostre marc estratègic en l’àmbit pedagògic:

  1. L’Escola cristiana com a organització compromesa amb l’Educació, la Societat i el País. L’acció educativa orientada a la qualitat i al desenvolupament humanístic i integral de les persones.
  2. L’Escola cristiana com a ecosistema intel·ligent. Vertebració dels centres en sistemes mancomunitats amb capacitat per a compartir objectius i responsabilitats comuns i per activar el canvi educatiu.
  3. Necessitat d’estimular aliances estratègiques amb les entitats i els membres més rellevants i significatius de l’entorn. Les famílies com a agents actius essencials de la nostra proposta educativa. 
  4.  Re-definició del context relacional educació-societat. Per una concepció dinàmica del currículum atent amb les noves necessitats en la construcció de les identitats personals i de la societat. Importància d’incorporar les noves sensibilitats respecte de la interacció amb els altres i amb el planeta.
  5. Re-imaginant el futur. El paper educatiu de les noves tecnologies. Reinterpretació de la realitat educativa des de l’impacte de la digitalització. Bases per a la construcció d’una veritable cultura digital a l’Escola.
  6. La transformació i el canvi educatiu com a elements fonamentals en la generació del nou relat educatiu de l’Escola Cristiana. Instruments bàsics per a la construcció d’una nova cultura organitzativa. La construcció del futur educatiu com a gran aventura corporativa.

Descarrega’t l’APP

Perquè no et perdis res i sempre estiguis en contacte amb nosaltres

Patrocinadors

CreaEscola Quality Certificate for Education Website